Mit navn er Katrine og jeg er 19 år. Jeg ser mit liv i billeder, så min blog vil være fyldt med dem. Der skal hele tiden ske noget nyt for mig, derfor er jeg ekstremt eventyrlysten.


Follow .



TUMBLR

TWITTER

GALLERI

FORMSPRING






Total Today Online



Hjemmelavet makro

I går sad jeg og kiggede efter nogle makro objektiver, da jeg virkeligt godt kunne tænke mig et. Jeg faldt over de såkaldte makro filtre i stedet, og da jeg i dag var ude og shoppe med min mor, tog vi lige hurtigt ind i Japan foto. Jeg fandt ret hurtigt ud af, at jeg egentlig ikke gad give 500 kr. for et filter. Da jeg kom hjem kiggede jeg i mit skrivebordsskab og fandt et gammelt stykke glas fra et loop, som jeg engang fik af min onkel. Jeg tænkte straks, at det sikkert havde samme effekt som et makro filter, og sørmer om det ikke havde det. Derfor vil jeg gerne dele dette lille "trick" med jer som ikke har pengene til et makro filter.
Alt du skal bruge er:

Glasset fra et loop, klæbepuder og selvfølgelig dit kamera.

Herefter satte jeg 4 klæbepuder på objektivets kant:


Herefter klistrede jeg bare glasset fast til objektivet, og viola: et makro filter!


Her ser i et billede taget på det tætteste hold mit 50 mm. objektiv kan uden glasset:


Og her ser i et billede taget på det tætteste hold mit 50 mm. objektiv kan med glasset:


Det er en markant forskel og kvaliteten på billederne er stadig rigtig god!


4. jun. 2012 @21.26

3 kommentarer




« ÆLDRE | NYERE»