Mit navn er Katrine og jeg er 19 år. Jeg ser mit liv i billeder, så min blog vil være fyldt med dem. Der skal hele tiden ske noget nyt for mig, derfor er jeg ekstremt eventyrlysten.


Follow .



TUMBLR

TWITTER

GALLERI

FORMSPRING






Total Today Online



1½ måned uden sukker

Det er langt fra en let beslutning en veninde og jeg har taget, men for omkring 3 uger siden aftalte vi, at vi ikke måtte spise sukker før d. 1/2-12... Egentlig var det min veninde som havde haft aftalen med sig selv, og da hun fortalte mig om det tænkte jeg: "Det er da egentlig en god idé! Og hvis vi er 2 om det, er det altid meget lettere". Da vi første gang havde aftalt det, havde vi ingen konsekvens, så da jeg så 4 dejlige muffins i mit køleskab, kunne jeg ikke holde mig fra dem.
Jeg blev ret frustreret over, at jeg ikke engang kunne få én dag uden sukker, så jeg lagde hovedet lidt i blød. Pludseligt kom jeg på idéen om, at der skulle være en konsekvens, hvis en af os spiste sukker. Min veninde var med på idéen, så hendes konsekvens er, at hun ikke må være på facebook i en måned, hvis hun spiser sukker, og jeg må ikke gå på tumblr i en måned. Dog har vi begge 2 undtagelses muligheder, som vi fx kan bruge hvis skal til fest og drikke alkohol med sukker, fødselsdag eller bare ikke kunne holde os fra sukker.
Og tro det eller ej, jeg har ikke rørt sukker i ca. 3 uger nu! Jeg har aldrig været "clean" så længe i hele mit liv, så jeg er utroligt stolt af mig selv. Det skal lige påpeges, at jeg normalt er utroligt afhængig af sukker. Faktisk så afhængig at jeg de første par dage var meget rastløs, rystede, kunne ikke koncentrere mig og havde søvnproblmer, men det er ovre nu, heldigvis!:-)
Så hvis du gerne vil ændre livsstil generelt, så find en ven, som vil det samme. Det er meget mere effektivt når man er flere om det, for man har ikke lyst til at skuffe den anden person, og så skal det lige siges, at en konsekvens helt klart kan anbefales! Det giver lige et ekstra kick i den rette retning ;-)


3. feb. 2012 @15.32

2 kommentarer




« ÆLDRE | NYERE»